POSLOVNO SAVJETOVANJE

Brendiranje u međunarodnom poslovanju – rušenje globalnih prepreka

Grant Thornton Hrvatska HrvatskaGrant Thornton Hrvatska

Postoji jasna naznaka kako se međunarodno poslovanje širi i razvija na globalnom tržištu. Međunarodno poslovno izvješće (IBR) Grant Thorntona pokazalo je da je 52% tvrtki usredotočeno na međunarodna tržišta kao dio svojih strategija usmjerenih prema budućnosti. Brend i vizualni identitet su identificirani kao ključni pokretači uspjeha kada tvrtka želi rasti i razvijati svoje međunarodno poslovanje. Tvrtke na globalnom tržištu namjeravaju iskoristiti ulaganje u brendiranje kako bi pokrenuli međunarodno poslovanje i istaknuli određene segmente u visoko konkurentnom međunarodnom poslovnom okruženju.

Razvijanje brenda za podršku međunarodnom poslovanju

Globalno tržište stavilo je vrlo jasan fokus na brend. Prema podacima IBR-a, 66% tvrtki koje izražavaju strateški fokus na međunarodna tržišta, navelo je brend kao ključno područje ulaganja. Brend ima sposobnost nadopunjavanja i utjecaja na stvaranje vrijednosti koju organizacije postižu ulaganjem u međunarodno poslovanje. Promicanje kvalitete identificirano je kao najpoželjniji strateški rezultat za tvrtke (37%) u odnosu na međunarodni rast, a robna marka jedan je od potencijalnih načina za poticanje toga. Tvrtke odlučuju ulagati u brendiranje u potrazi za kvalitetnom izgradnjom odnosa s dobavljačima i kupcima na svim svojim teritorijima. Odražavajući širok raspon konkurentskih pritisaka, globalno tržište nastoji povećati svoju upotrebu stranih dobavljača prilikom međunarodnog širenja (71%) kako bi pružilo bolju kvalitetu.

Konkurentno, manje i srednje tvrtke također uspostavljaju prisutnost na lokalnim tržištima. 35% globalno fokusiranih tvrtki gleda na međunarodno poslovanje kako bi ostvarilo bolji pristup klijentima, ali više od polovice (55%) tvrtki koje planiraju povećati svoj strateški fokus na međunarodno poslovanje, vidi konkurenciju kao glavno ograničenje. Ulaganje u robnu marku pomaže u razlikovanju tvrtki srednje veličine od lokalne konkurencije, stvarajući bolji pristup kupcima na međunarodnim tržištima, dok u isto vrijeme povećava privlačnost za nove talente.

 

Bankarstvo i tehnologija: Ulaganje u brend

Dva sektora koji stavljaju veliki fokus na ulaganje u brend su bankarstvo i tehnologija. Prema našim podacima IBR-a, 70% bankarskih tvrtki i 68% tehnoloških tvrtki želi ulagati u brendiranje u sljedećih 12 mjeseci – što je znatno iznad globalnog prosjeka od 54%. Bankarski i tehnološki sektor također nastoje dati prioritet povećanju ugleda svog brenda i vidljivosti kroz međunarodno poslovanje. 17% bankarskih tvrtki smatra ovo jednim od najvažnijih čimbenika koje prate kao rezultat obavljanja međunarodnog poslovanja, svrstavajući se samo iza kvalitete i pristupa tehnologiji. U tehnološkom sektoru vidimo još veći fokus na reputaciju i vidljivost brenda. 21% tvrtki vidi to kao jedan od svoja dva najveća međunarodna poslovna cilja – odmah iza pristupa tehnologiji.

Globalno, oba sektora također vide tržišno natjecanje kao ključno ograničenje s brojkama od 62% odnosno 54%. Opet, ove brojke su iznad globalnog prosjeka od 48%. Tvrtke iz ovih sektora ulažu u brend kako bi djelovale kao diferencijator na onom što smatraju visoko konkurentnim tržištem. Stjecanje uporišta među kupcima i dionicima kroz bolju reputaciju i vidljivost brenda, snažna je konkurentska prednost u međunarodnom poslovanju, osobito kada se pokušava proširiti na nova tržišta.

 

Korištenje brenda za strateški razvoj međunarodnog poslovanja

Ulaganje u brendiranje i njegovo korištenje kao temelja kohezivnog međunarodnog marketinškog plana postaje ključni fokus za tvrtke koje žele strateški razviti međunarodno poslovanje. Tvrtke koriste brend kao diferencijator pri ulasku na konkurentna tržišta i daju prioritet povećanju reputacije i vidljivosti kroz svoje globalne poslovne inicijative. Iza međunarodnih namjera stoji prava poslovna energija i poticaj te potreba da se tvrtke istaknu na svojim tržištima. Od sektora do sektora vidimo kako tvrtke pristupaju tome. Brend se pojavio kao jedan smjer marketinga, ali to nije jedini način da se istaknete. Kako tržište i dalje ima globalni fokus potaknut globalnim ambicijama, pojavit će se više načina za stjecanje konkurentske prednosti, pri čemu će brend biti jedna od poželjnijih opcija u trenutnoj klimi.

Ukoliko imate pitanja ili se želite informirati o ovoj temi, kontaktirajte naše Grant Thornton stručnjake.