POSLOVNO SAVJETOVANJE

Kako pobijediti inflaciju?

Dalibor Briški Dalibor BriškiDalibor Briški

 

Inflacija je zavladala globalnim tržištem i nema naznaka posustajanja u skorijoj budućnosti. Međunarodne tvrtke srednje veličine moraju odmah poduzeti korake kako bi ublažile probleme u samome početku. 

Inflacija je nešto što je bolje poznato prethodnim generacijama menadžera u svijetu. Većina današnjih lidera tvrtki srednje veličine nije doživjela ozbiljne razine inflacije u svom radnom vijeku. Da bi preživjele i napredovale, tvrtke srednje veličine se moraju prilagoditi. Kako bi pomogli, razvili smo popis bitnih radnji za koje mislimo da bi tvrtke trebale poduzeti. One su navedene u nastavku, a koriste se za procjenu trenutnih prioriteta i napretka tvrtki srednje veličine.

 

Prepoznajte i ublažite rizike inflacije za vaše poslovanje

Vrlo malo poduzeća na međunarodnoj razini ima unaprijed pripremljene planove za upravljanje visokom i dugotrajnom inflacijom, dok bi sva poduzeća trebala identificirati rizike i izraditi plan za njihovo ublažavanje. Ovo nije nešto što jedan ili dva ključna rukovoditelja rade u zamračenoj prostoriji. Inflacija dotiče sve dijelove poslovanja, pa će najbolji planovi uključivati raznovrsna gledišta. Nakon izrade, plan će se morati redovito pregledavati kako bi se osiguralo da se razvija u korak s cjelokupnom situacijom. 

 

Ograničite povećanje vanjskih troškova

Ograničenje troškova je nešto što poduzeća razmatraju od samih početaka inflacije. Radnje ovdje uključuju zaključavanje cijena, masovnu kupnju, ponovno pregovaranje o uvjetima s dobavljačima ili promjenu dobavljača. U okruženju visoke inflacije ovi osnovni protupotezi mogu doista utjecati na ograničavanje troškova i zaštitu marži. Dok su se mnoge tvrtke štitile od povećanja cijena masovnom kupnjom, to je stavilo dodatni pritisak na zalihe, obrtni kapital i zahtjeve za skladišnim prostorom. Sve je veća potreba za intenzivnijom suradnjom s dobavljačima, s obzirom na ozbiljne probleme koji sada postoje u opskrbnim lancima. 

 

Ublažite nedostatak radne snage

Outsourcing se može činiti kao staro rješenje za novi problem, ali prednosti koje nudi sada su uvjerljivije nego ikad kako bi tvrtke riješile problem povećanja troškova i nedostatka vještina. Troškovi usluga u outsourcing prostoru u usporedbi s internim timovima su pali u zadnjih par godina. Još jedna strategija koju tvrtke primjenjuju je preseljenje korporacija u „jeftinije“ jurisdikcije kako bi se lakše upravljalo troškovima plaća i općenito inflacijom. 

 

Poboljšajte svoje razumijevanje stvarne cijene 

Stručnjaci Grant Thorntona slažu se da većina tvrtki srednje veličine u cijelom svijetu još uvijek ne izračunava točno i redovito troškove te dobit pojedinačnih kupaca koje uslužuju. Ipak, segmentacija kupaca pruža ključne informacije, ako želite zaštititi vlastitu profitabilnost aktivnim upravljanjem bazom kupaca tijekom ovih vremena. Nakon što su segmenti kupaca jasno definirani, fokus bi trebao biti na razumijevanju troškova posluživanja svakog pojedinog segmenta. Važno je jasno odrediti koji su troškovi uključeni u te izračune – kao što su lanac opskrbe, prodaja i marketing te uspjeh kupaca, te ih prikladno rasporediti na pojedinačne segmente kupaca.

 

Promijenite strategiju određivanja cijena tako da bude u skladu s povećanjem troškova

Uvidi Grant Thorntona na tržištu pokazuju kako su mnoge tvrtke bile brze u povećanju cijena u posljednjih 12 mjeseci. Otprilike 52% svjetskih kompanija povećavalo je cijene točno u skladu s troškovima, a drugih 35% povećavalo je cijene više od trenutnih troškova. Povećanja cijena prepuna su rizika. Jedan od njih je gubitak kupaca, a drugi je konkurentnost. Prije prilagođavanja cijena, sagledajte iskustva kupaca (i implicirane troškove usluge) zajedno s profitabilnosti. Ako cijene i dalje treba povećati, postoji više čimbenika koje treba odvagnuti: postojeći ugovorni uvjeti, vrijeme povećanja, priroda povijesnih povećanja, na koga bi se povećanja trebala odnositi, možete li povećanja povezati s novim značajkama i voljnošću korisnika platiti. Jako je važno i kako komunicirate s kupcima oko povećanja cijena.

 

Poduzmite mjere za poboljšanje strukture kapitala

Ne samo da rastu ulazni troškovi, već i troškovi kapitala jer rastu kamatne stope kako bi se obuzdali inflatorni pritisci. Tvrtke moraju optimizirati svoje troškove kapitala, a također i razmotriti povećanje ili smanjenje razine radnog kapitala kako bi zadovoljile svoje potrebe. Kratkoročno gledano, ako su tvrtke zdrave i imaju dovoljno novca, mogu razmotriti strategije poput masovne kupnje kako bi pobijedile inflaciju. Ako vrijedi suprotno, tada će možda trebati pronaći dodatni kapital i upravljati dugom. 

 

Poduzmite korake za poboljšanje unutarnje učinkovitosti i troškova

Postoji toliko rješenja kako bi se zaustavile visoke cijene koje su sve učestalije u poslovanju. Ako možete učiniti više s manje i smanjiti rasipanje, možda ćete moći nadoknaditi više cijene – i smanjiti svoj utjecaj na okoliš. Ono što stvarno pokreće unutarnju učinkovitost je tehnologija. Neka od područja koja identificiramo su automatizacija, robotika i strojno učenje. Ove tehnologije poboljšavaju produktivnost smanjujući troškove proizvodnje i omogućujući tvrtkama učinkovitije korištenje ljudskog kapitala.

 

 

Izvor podataka: Grant Thornton Global