Sve učestalije preispitivanje radnih uvjeta još uvijek utječe na maloprodajnu industriju. Ona se gotovo potpuno oporavila od pandemije. Ipak, svojim oslanjanjem na radnike koji su plaćeni po satu, mladošću radne snage, svojom ranjivosti na gospodarske trendove, poteškoćama s hibridnim radom i revolucijom u korisničkom iskustvu koju donosi internetska prodaja, u maloprodaji se javljaju problemi i nude prilike koje su slične u nekoliko industrija.
Novi pristupi problemima koji obuhvaćaju radnu snagu
Rješavanje problema radne snage u vidu0 privlačenja i zadržavanja radnika u maloprodaji mora uključivati pristupe koji obuhvaćaju životni ciklus zaposlenika prilagođen razlikama u maloprodajnim poslovima u odnosu na druge industrije. Mnogi poslovi u maloprodaji su sezonski, a lokacije fizičkih i distribucijskih centara ne mogu prihvatiti hibridni rad.
Maloprodaja također mora posebno apelirati na mlađe radnike koji čine više od 50 posto ukupne industrije. Kao što je utvrđeno kroz istraživanje o radnoj snazi koje je proveo Grant Thornton, veća plaća je u biti ključna za privlačenje i zadržavanje talenata, a to se odnosi i na mlađe generacije na tržištu rada, ali ideja zarađivanja većih iznosa radeći veliki broj sati nije tako privlačna. Trgovci na malo i tvrtke trebaju odrediti koje kompromise mogu napraviti na temelju želja zaposlenika. Sada je vrijeme za slušanje zaposlenika, usklađivanje ponuda i učvršćivanje strukture troškova za veći povrat od investicije.
Usavršavanje zaposlenika kako bi se zadovoljila potražnja
Jedan nepogrešiv učinak COVIDA-19 bio je porast online prodaje i kanaliziranje informacija. Ti su se trendovi događali prije pandemije, ali ih je ona ubrzala. Kao rezultat toga, mijenja se način na koji su poslovi u maloprodaji raspodijeljeni, a time i potreba za novim skupom vještina za radnike u maloprodaji. Postupanje s kupcem uživo gdje je osobna veza i čitanje govora tijela izraženije, zahtijeva drugačiji postupak i skup vještina od upravljanja upitima i pritužbama na mreži. Svi trebaju biti opremljeni vještinama i tehnikama potrebnim za osiguranje uspješnog korisničkog iskustva i standarda kako bi se ispunila očekivanja.
Trend koji se povećao upotrebom tehnologije u maloprodaji je korištenje anketa u trgovinama. To bi moglo biti odbojno za neke radnike koji se boje značajne težine ovog jedinstvenog izvora povratnih informacija. Ova diversifikacija sposobnosti također uključuje pružanje više mogućnosti za rukovodeće pozicije. Pokazivanje puta do budućih prihoda i prilika kroz ciljani napor da se razviju i obuče njihovi radnici je budućnost maloprodajne industrije.
Uspon maloprodaje u neizvjesnom okruženju
S povećanjem kamatnih stopa, a kako bi se spriječio nagli porast inflacije, nedavni uspon maloprodaje nakon pandemije je završen. U ovom vremenu prilagodbe neki su trgovci već najavili otpuštanja, a moglo bi ih biti i više. Pritiscima za zapošljavanje novih radnika suprotstavit će se stagnacija rasta. Maloprodaja je dinamična industrija u ovom gospodarskom okruženju, gdje su se neke tvrtke spojile, neke bankrotirale, a neke su napredovale i rasle te su jače sada nego prije nekoliko godina. Došlo je do održivog rasta maloprodaje u godinama nakon pada 2008.-2010. i postoje znakovi da bi maloprodajna industrija u cjelini mogla uživati u još jednom takvom rastu.
Čak ni inflacija neće nužno štetiti kratkoročno, budući da ona omogućuje trgovcima da podignu cijene. Povećanje marži znači da trgovac može ponovno uložiti u tvrtku gdje to smatra prikladnim, kao što su inicijative za radnu snagu. Stalni prekidi u opskrbi, u kombinaciji s gospodarskim uvjetima, oslikavaju neizvjesnu budućnost – ali onu kojom trgovci mogu uspješno upravljati. Prilagodbom plaća, povlastica i radnih uvjeta u cilju privlačenja radnika s odgovarajućim vještinama, voditelji maloprodaje daleko će dogurati kako bi svoje poslovanje usmjerili na put rasta i stabilnosti.
Izvor podataka: Grant Thornton Global