Iako su pandemija i mjere restrikcija sada već daleko iza nas, dosadašnje navike poslovanja uvukle su se duboko u pore društva. Tehnološke promjene, tržišna integracija i konkurencija imaju važan utjecaj koji se odražava u stagnaciji klasičnih poslovnih modela ili njihovom odlasku u povijest. Ulaskom u 2023. tri glavne prijetnje koje lideri vide kao izazov bile su inflacija, kibernetički napad i gospodarsko usporavanje. Prema podacima iz Međunarodnog poslovnog izvješća (IBR) više od polovice (51%) lidera vidi inflaciju kao stalnu prijetnju, dok je 47% navelo kibernetičke napade, a 50% spomenulo je ekonomske usporavanje kao prijetnju početkom ove godine. Način na koji tvrtke odgovore na ove prijetnje bit će ključan za osiguravanje poslovanja. Doista, dobrim pružanjem osnova i inovativnošću u suočavanju s ovim kratkoročnim prijetnjama tvrtke mogu zaštititi svoje vrijednosti.
Djelovanje poduzeća pri izbjegavanju visokih cijena inflacije
Globalno, više od polovice poduzeća srednjeg tržišta (51%) vidi inflaciju kao razlog za stvarnu zabrinutost. Tvrtke u Udruženju zemalja jugoistočne Azije (ASEAN) osjećaju se posebno zabrinuto, pri čemu ih 60% navodi to kao rizik, a u Latinskoj Americi tri od četiri (77%) reklo je da je inflacija prijetnja njihovim dugoročnim planovima. Usred ovih prevladavajućih inflatornih pritisaka i stalne ekonomske neizvjesnosti, potrošači će vjerojatno postati sve svjesniji troškova kako godina bude odmicala. Iako su mnoga poduzeća pokušala apsorbirati dio rastućih troškova, ovaj način očito nije održiv. Nešto više od polovice (51%) poduzeća očekuje povećanje prodajnih cijena tijekom sljedeće godine, što rezultira napornim radom na očuvanju lojalnosti potrošača i zaštiti kupaca od najgorih porasta cijena.
Unatoč rastućim troškovima, 55% poduzeća očekuje povećanje profitabilnosti u sljedećoj godini. Tvrtke će morati tražiti operativnu učinkovitost, identificirati nova tržišta i pažljivo isplanirati scenarij kako će to postići bez otuđenja postojećih kupaca. Globalno, 37% tvrtki navodi kako imaju strategiju određivanja cijena za poboljšanje marže, a 49% da je zaštiti - povećavajući cijene u skladu s troškovima.
Cyber napad
Očekuje se da će cijena kibernetičkog kriminala ove godine dosegnuti 8 trilijuna dolara. Do 2025. online prijevare i prijevare koštat će tvrtke 10,5 trilijuna dolara jer hakeri iz dana u dan postaju sve sofisticiraniji. Stoga ne iznenađuje činjenica da 47% poslovnih lidera srednjeg tržišta kibernetičke napade smatra prijetnjom za svoje poslovanje u 2023. godini.
Kako bi upravljali stalno rastućom prijetnjom koju predstavljaju online prijevare, lideri će morati naporno raditi kako bi razumjeli rizik i bili inovativni u načinu na koji reagiraju, razgovaraju sa stručnjacima i planiraju najgore scenarije. S pravim planiranjem i dobrom kibernetičkom zaštitom potencijalno bi se moglo izbjeći 80% svih kibernetičkih napada.
Bankovni problemi dodatno povećavaju ekonomsku neizvjesnost
Ekonomska neizvjesnost stalna je briga za lidere, a MMF izvješćuje da visoke razine nesigurnosti zaustavljaju rast. Međutim, očekuje se da će mnoga glavna tržišta izbjeći recesiju, pri čemu Svjetski ekonomski forum sugerira da će gospodarski problemi biti privremeni. U proljeće ove godine, kao posljedica visoke inflacije i odgovora monetarne politike, pojavila se nova prijetnja globalnom gospodarstvu - turbulencije u bankarskom sektoru. Prije ovih događaja samo 12% lidera smatralo je kamatne stope ili pristup financiranju značajnom prijetnjom.
U razdoblju ekonomske neizvjesnosti, s dugoročnim prijetnjama i kratkoročnim šokovima koji uzrokuju turbulencije, tvrtke su potencijalno ranjive. Međutim, s pravom strategijom i pravim timom poduzeća se itekako mogu dobro pozicionirati za prilagodbu i za prevladavanje izazova. Za više informacija obratite se našim lokalnim stručnjacima.
Izvor podataka: Grant Thornton International