POSLOVNO SAVJETOVANJE

Uključenost lidera u poslovanje tijekom izazovnih vremena

Grant Thornton Hrvatska HrvatskaGrant Thornton Hrvatska

Pojam „lidera“ u proteklih se nekoliko godina sve češće upotrebljava u poslovnome svijetu. Uz sve funkcije, bonuse i položaje, liderom postajete jedino stalnim ulaganjem u sebe. Edukacije, obrazovanje i razni seminari mogu svakome pomoći u poslovanju, ne samo liderima, nego i svakom zaposleniku. Sve te edukacije pospješuju i moć vođenja tima, koji stalnim ulaganjima dovode do određenog cilja. Uspjesi zaposlenika i cijelog tima dovode do uspješnog poslovanja, kao i do pravog naziva lidera – vođe tima.

U svakoj radnoj sredini, zaposlenici žele osjećati pripadnost i uključenost u projekte, što im daje osjećaj zadovoljstva i sigurnosti. Često se zaposlenici vole „uklopiti u obrazac“ kako se ne bi previše isticali, a dominantne se osobe u timu ističu te se time stvara osjećaj nelagode. U timu je bitno prepoznati navike i ponašanja pojedinaca kako bi se odredio stupanj prilagodbe i prihvaćenosti u društvo svakog zaposlenika, jer svi zaslužuju jednak tretman u radnom okruženju. Neki se zaposlenici prilagođavaju ranije, neki kasnije, no lider treba na temelju svog iskustva odrediti je li netko spreman za daljnju uključenost u određeni projekt ili poslovanje.

Svaki zaposlenik donosi niz životnih iskustava u novu sredinu kada započinje raditi na novom radnom mjestu, što utječe pozitivno ili negativno na ostale članove timova. Lider treba biti dovoljno društveno osviješten kako bi prepoznao očekivanja drugih članova tima i omogućio pripadanje grupi ili organizaciji. Takvu sposobnost imaju inkluzivni lideri koji uspijevaju prepoznati različite potrebe uvažavajući prethodna iskustva i očekivanja koja ljudi donose sa sobom.

Današnja svakodnevica voditelja timova najčešće je prožeta pritiskom koji stvaraju nadređeni te stresom koji donosi sam posao. Za rast je potrebna konkurentna prednost, koja često uključuje inovativnost, što dovodi do zapošljavanja novih ljudi kako bi organizacija došla do novih ideja i znanja. Kod upravljanja timom ističe se usklađivanje znanja, iskustva i kulture u organizaciji, a prema tome je potrebno uskladiti razmišljanja i ponašanja zaposlenika kako bi poštovanje prema svima bilo podjednako. Lideri su ti koji pokreću promjene u društvu ili organizaciji, a oni moraju biti uključeni u svaki segment rada kako bi došli do određenog rezultata. Takve osobe moraju imati visoku razinu samosvijesti, pokazati znatiželju i empatiju te gledati pozitivno na rad svojih zaposlenika.

Za više informacija o poslovnom savjetovanju, možete kontaktirati naše lokalne stručnjake.