FINANCIJSKE NOVOSTI

Ulazak u nova poslovanja postalo je olakšano sredstvo razvoja tvrtki srednjeg tržišta

Dalibor Briški Dalibor BriškiDalibor Briški

Istraživanje Grant Thornton IBR dovelo je do zaključka da postoji prilika za međunarodni rast nekih određenih poduzeća. Pandemija nas je sve usporila, ali normalnije nadolazeće prilike dovode do pokretanja srednjeg tržišta. Većinskih 45% globalnog srednjeg tržišta očekuje da će njihove međunarodne veze i izvoz porasti u sljedećih dvanaest mjeseci te vide ovu godinu kao jednu od onih u kojoj će se sve pokrenuti. U posljednjih deset godina, taj broj se nije povećao iznad 36%, a na početku pandemije on se smanjio na samo 25%, što označava skoro udvostručenje u odnosu na prošlu godinu.

 

Gospodarski oporavak sve je bliže tvrtkama srednjeg tržišta

Grant Thornton je tvrtka koja se bavi revizijom, poreznim i poslovnim savjetovanjem, a čini ju 50.000 zaposlenika u više od 135 zemalja. Dinamične organizacije željne napretka su uglavnom najčešći klijenti, a isticanje potencijala za rast tvrtke je svakodnevan posao. Međunarodni rast strategija je tvrtki srednjeg tržišta, a tvrtka Grant Thornton je fokusirana na pomaganje na putu do uspjeha. Europa je u ovom procesu porasla za 11% u prvoj polovici 2021. godine, za što je većinski odgovorno cijepljenje protiv Covida-19 u razvijenijim zemljama, što pomaže gospodarskom oporavku. Tvrtke srednje veličine, njih 43%, očekuje ulazak na nova međunarodna tržišta u sljedećih dvanaest mjeseci. U usporedbi s prošlogodišnjih 25%, ovaj veliki pomak će doprinijeti razvoju novih i postojećih tvrtki. 

 

Oporavak globalnih kompanija nakon izlaska iz pandemije, doveo je do porasta potražnje

Srednje tržište je trenutno dosta delikatno, dok neke zemlje postaju prioritet za globalni rast, čime se bave i Grant Thornton stručnjaci. Krize u konkurentskim tvrtkama i neizvjesno stanje izazvano virusom Covid-19, stvorilo je priliku tvrtkama za ulazak na nova tržišta i uspostavu dugotrajnijih odnosa. Neke od ovih mogućnosti na međunarodnim tržištima potaknute su pandemijom ili državnom potrošnjom. 

U današnje vrijeme, puno je lakše preuzeti proizvode i usluge zbog porasta digitalnih komunikacija i veće spremnosti kupaca da se angažiraju gdje god se oni nalazili. Oporavak globalnih ekonomija nakon izlaska iz pandemije za one zemlje koje su to objavile, doveo je do porasta potražnje. Iako je porast tvrtki koje žele globalni rast dramatičan, naši stručnjaci smatraju da još uvijek postoji mnogo mogućnosti na međunarodnoj razini za tvrtke srednjeg tržišta. Srednje tržište materijalno zanemaruje velika područja poznatih prilika, a ako ih srednje tržište ne cilja, vjerojatno ih svi zanemaruju.

 

Praktični izazov je kontrola kvalitete i podataka. Tvrtke samo trebaju razraditi svoje prioritete vezane uz kvalitetu i dijeljenja podataka, a zatim osigurati da su potrebne kontrole ugrađene u sustav.

 

Izvor podataka: Grant Thornton Global